topbella

30 March 2011

CIK FIZA TERKENA...

Semalam 29 Mac 2011, genaplah usiaku yang ke 24. Apa yang berlaku pada tarikh itu??? "CIK FIZA TERKENA". Jom layan corat-coret di sebalik tarikh 29 Mac 2011 ni...huhu




SCENE : 1

Cerita bermula di sini...

Budak yang berbaju merah ni namanya Ronik Poobalan. Dialah pencetus idea untuk kenakan aku di hari ulangtahun yang ke-24. Jam 3.30, dia tiba di ofisku dengan membawa sebiji kek. Nak buat surprise punya pasal, sampai ofis dia tak masuk pun, duk luar je tgk line clear ke tak. Kalau masuk terus takut kantoi ngn aku plk kn...huhu. Dia pun duk intailah mana-mana budak PRS yang ade kt dlm ofis ni nak tanya aku kt mana. Kebetulan time tu, aku kt bilik kaunseling kelompok baru lepas solat Zohor sambil2 tu rehat2 jap. So, agak lama jgk lah aku stay kt dlm bilik kaunseling tu sbb tahap kemalasan menguasai diri, di tambah plk dgn mata yang agak-agak dah nk tertutup ni kn....aku pn duduk je lah dalam bilik tu....
Tiba-tiba.............................................................................................



SCENE : 2

Budak yang bertudung hijau ni plk namanya Eka Yustina. Untuk hari tu, dialah "actress of the day". Memang berbakat habislah, tak tau plk di hantar dari syarikat mana supaya jd pelakon untuk hari tu.

Tok....tok...(bkn panggil atuk ye) ketukan dari luar bilik kaunseling. Dia ckp dia tengah ada masalah ni, boleh tak nak cerita ngn aku. Agak tkejut gk, knp dlm ramai2 kaunselor dia pilih aku. Nk tau di jawab ape, saya tgk Cik Fiza je free waktu skrg..haha. Tapi yg lagi xtahan siap tanya aku nak isi borang dulu ke tak ni...

Selepas itu, bermulalah, babak2 dalam sesi kaunseling. Tengah2 sesi kaunseling tu tiba2 aku nmpk kat luar gelap. Bdk ni pn dgn profesional nya lah kan ckp blackout tu kat kuar...xde pape pn so aku pn diam je lah. Aku dgr je lah apa yg dia nk sgt cite tu kn...tiba2 hset dia berbunyi ade sms masuk. Sms tu sbnrnya nk suruh dia kuar r ni sbb kt luar semua dah stanby. Dia plk nmpk mcm teragak2 nk ckp kat aku nk bhenti sesi dan sambung lain kali. Tp dia ckp gk r klu tak plan tak jadi plk kn??? Haha sgt lawak kan blh plk buat sesi cite sparuh je dulu...dan dia pun keluar....


Lepas si actress yg hebat ni kuar, aku pn siap-siaplh pkai stoking, jam nk kuar. Di sebabkan agk lama gk aku bsiap nk kuar tu, adelah sorg kaunselor pelatih ni bukak pintu ajk aku teman g bhgn pentadbiran plk. Aku pn bangun dan bsiap nk kuar r ni..


SCENE : 3

Sekali aku buka je pintu, penuh org kt depan pintu, dengan gelapnya. Diorang jerit membuatkan aku agk terkejut dan kemudian lagu Happy Birthday yg sgt best dari penyanyi2 koir jemputan dari mana ntah bkumandang...mmg best2 lah suara diaorg ni..dengan tone dan pitching yg pelbagai rentak menggamatkan suasana. Aku plk time ni speechless tak tau nk wak reaksi cam mana dah sebab tkejut kn...mjurlah xde sakit jantung klu tak pengsan dh depan bilik tu...huhu


Aku pun di bawa ke meja untuk meniup lilin sambil memotong kek. Saat ni still xtau nk control perasaan kekejutan yg di alami beberapa minit tadi.



Inilah suasana di meja makan. Semua nmpk mcm sibuk lah...suap jgn tak suap. Macam2 ragam lah diaorang ni. Birthday girl dpt mkn suap hari tu...huhu



Tak sah kalau tak bergambar semua kan???hehe. Inilah wajah2 ceria menghiasi sambutan ulangtahunku. Sempoi, cool dan sporting habis.


Bersama rakan2 kaunselor pelatih yang lain...tapi kn bdk yg baju merah ni kaunselor dari mana ekh??? rasa cam 5org je kaunselor pelatih kt PSA ni...hehe




Last pose with our belove Psychology Officer (Puan Norhazaiwati Binti Ahmad Teridi).

4 comments:

transformed housewife said...

happy belated birthday Fiza. Lama tak singgah sini. Dah klik HB.

CIK TOM said...

takpelah terkena pun sbb kek tue nmpk best..hehehe..

happy besday sayam...kalau cik tom on9 masa besday ni konpem cik tom dah buat satu entry wish besday special utk fiza...may Allah blees u dear ^_^

en_me said...

hepi belated besday affieza ttewww.. ehehe

Affieza said...

@K.Nur: Thanks...

@Cik Tom: Ha'ah sgt best...it's ok btw thanks 4 the wish...

@en_me: Thanks...

My Photo
Affieza
A daughter, a sister & a degree holder in Bachelor of Counseling (Hons.)..above all, a Muslim.. :)
View my complete profile